To ετήσιο report του Hootsuite “Social Media Trends 2022” μας δείχνει για άλλη μία χρονιά τις νέες τάσεις στα κοινωνικά δίκτυα και πως οι επιχειρήσεις και τα brands θα κινηθούν την επόμενη χρονιά. Τα στοιχεία αυτής της παγκοσμίας ετήσιας έρευνας του Hootsuite έρχονται από 18,100 marketers και είναι εμπλουτισμένα με insights από in-depth interviews με leaders στον χώρο των social media.
Διαβάζοντας το report, συμπληρώνουμε κι εμείς κάποιες προτάσεις παρακάτω για το πως μπορεί η μικρή ή μεσαία επιχείρηση σας να εκμεταλλευτεί αυτά τα Social Media trends για το 2022.
Τα brands ή οι επιχειρήσεις βρίσκουν κοινότητες (online communities) και δημιουργούς (creators) που ήδη προϋπάρχουν αντί να δημιουργήσουν νέες, δικές τους από την αρχή. Αναζητήστε στα κοινωνικά δίκτυα τις online κοινότητες που ταιριάζουν στην μικρή επιχείρηση σας και συνεργαστείτε για να βρείτε κοινούς τρόπους δημιουργίας νέου, αυθεντικού περιεχομένου που αναζητά το κοινό. Βρείτε nano-influencers (έχουν ως 500-10000 followers) ή micro-influencers (έχουν 10-25000 followers) που θα ασχοληθούν σε βάθος με το brand ή την επιχείρηση σας και θα αλληλεπιδράσουν με το κοινό σας πιο εύκολα και αυθεντικά. Αναζητήστε εξειδικευμένα Facebook Groups με μέλη που έχουν πραγματικό ενδιαφέρον και πάθος και συνδεθείτε μαζί τους.
Το Social Commerce, σύμφωνα με την έρευνα του Hootsuite, πρωταγωνιστεί στην μετά-Covid εποχή και γίνεται πρακτική και στις μικρές επιχειρήσεις.
Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για κάθε στάδιο της αγοραστικής τους διαδρομής, σχεδόν σε κάθε κατηγορία προϊόντων. Tα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν πλέον το δεύτερο πιο σημαντικό κανάλι για διαδικτυακή έρευνα της επιχείρησης ή του brand, μετά τις μηχανές αναζήτησης, σύμφωνα με το Hootsuite και το “We Are Social’s Digital 2021 report”.
Το Social Commerce αναπτύσσεται ταχύτατα και ενδυναμώνει το customer experience του χρήστη. Ενεργοποιήστε το στις επαγγελματικές σας σελίδες δημιουργώντας την δική σας “βιτρίνα” στα Social, ενισχύστε το discovery και απλοποιήστε το αγοραστικό ταξίδι των shoppers. Μάθετε περισσότερα για το Instagram ή το Facebook Shopping ή επικοινωνήστε μαζί μας για να σας βοηθήσουμε.
Ο σημερινός καταναλωτής είναι σούπερ ενδυναμωμένος, απαιτητικός και περίεργος. Θα κάνει έρευνα online πριν καταλήξει στην επιλογή του, θα σας ρωτήσει πολλές ερωτήσεις μέσω των social media, θα περιμένει άψογη εξυπηρέτηση & εμπειρία στην συναλλαγή του μαζί σας. Ενισχύστε το customer service σας μέσω των social media εξυπηρετώντας άμεσα και με πρακτικό τρόπο. Σκεφτείτε τα μέλη της ομάδας σας που έχουν αυτό τον ρόλο κι ενδυναμώστε το customer service plan σας. Διαβάστε περισσότερα στην έρευνα του Hootsuite “Social Media Trends 2022”.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι marketers δήλωσαν ότι σκοπεύουν να συνεχίσουν να επενδύουν στα κανάλια των Facebook, Instagram, You Tube & LinkedIn. Αυτό όμως που είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι θέλουν να δοκιμάσουν και μεγαλύτερες επενδύσεις σε λιγότερα δοκιμασμένα και νέα κοινωνικά δίκτυα όπως το Pinterest, το TikTok, το Snapchat.
Για αυτά τα κοινωνικά δίκτυα οι marketers τόνισαν στην έρευνα 2 σημαντικά σημεία:
1. Είναι λιγότερα φορτωμένα και κορεσμένα διαφημιστικά σε σχέση με τα μεγάλα
2. Μπορούν (και χρειάζεται) να φτιάξουν πιο δημιουργική επικοινωνία & περιεχόμενο που να ταιριάζει οργανικά σε κάθε πλατφόρμα. Αυτό αποδυκνείεται και από την επικοινωνία των ίδιων των δικτύων με το TikTok να παρακινεί για “Don’t make ads. Make TikToks”, το Pinterest να καλεί τους διαφημιστές “to Stop interrupting. Start inspiring” και το Snapchat να αναφέρει “Become a part of Snapchatters’ everyday conversations.”
Το 2022, προσπαθήστε να αξιοποιήσετε περισσότερο την ξεχωριστή εμπειρία που προσφέρει το κάθε κοινωνικό δίκτυο και να την εντάξετε στις διαφημίσεις σας, προκειμένου να προσεγγίσετε τους σημερινούς καταναλωτές. Σε ένα συνεχώς αυξανόμενα πιο απαιτητικό κοινό μην συνεχίζετε διαφημιστικές καμπάνιες χωρίς ενδιαφέρον. Συνεργαστείτε με το agency σας και γίνετε όσο πιο δημιουργικοί μπορείτε.
Τα Social Media, σαν δραστηριότητα σε μια επιχείρηση, γίνονται αποδεκτά όσον αφορά την απόδοση του ROI. Οι marketers δηλώνουν συγκεκριμένα στην έρευνα ότι όχι μόνο μπορούν να μετρήσουν καλύτερα την απόδοση των Social media αλλά και:
1. Μαθαίνουν και πολύ χρήσιμα insights για την συμπεριφορά των αγοραστών
2. Η απόδοση τους μεγιστοποιείται όταν οργανικά και paid προγράμματα συνδυάζονται
3. Το effect των social media έχει πολύ θετική επίδραση και στο υπόλοιπο marketing plan
Βρείτε όλη την έρευνα “Social Media Trends 2022” by Hootsuite εδώ.
Διαβάστε περισσότερα Social Media & Digital Marketing Tips εδώ.