digital marketing και μικρές επιχειρήσεις

Digital Marketing και μικρές επιχειρήσεις: πείτε «ΝΑΙ» !

Στην διάρκεια των προηγούμενων μηνών, με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες λειτουργίας των επιχειρήσεων λόγω covid, αποδείχθηκε πόσο σημαντικό είναι το να έχει μια επίχειρηση ηλεκτρονική παρουσία. Μικρές επιχειρήσεις με ηλεκτρονικά καταστήματα & sites βρήκαν τρόπο να συνεχίζουν τις δραστηριότητες τους όλο αυτό το διάστημα. Άλλες επιχειρήσεις που δεν είχαν ψηφιακή παρουσία επιτάχυναν και την απόκτησαν. Eνεργοποιήθηκε πολύ δυναμικά ο συνδυασμός Digital Marketing και μικρές επιχειρήσεις και με χαρά είδαμε πολλούς επιχειρηματίες να να υποστηρίζουν Digital Marketing πλάνα με συνέπεια & συνέχεια.

Η είσοδος στον ψηφιακό κόσμο είναι άλλωστε και η αρχή ενός ψηφιακού μετασχηματισμού, που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη των μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων τα επόμενα χρόνια.

Ακόμα όμως και με όλη αυτή την επιτάχυνση, εμείς σαν εταιρία Digital Marketing, ακούμε συχνά ερωτήσεις από τους επιχειρηματίες γύρω από το θέμα: πως μπορεί να με βοηθήσει το Digital Marketing;

  • Σε τι να δώσω προτεραιότητα την ώρα που η αγορά βρίσκεται σε lockdown και το κατάστημα μου είναι κλειστό ή έχω click away? Κι όταν ανοίξει η αγορά, σταματάω τις digital ενέργειες μου?
  • Έχουμε επιχείρηση παροχής υπηρεσιών, μπορεί να βοηθήσει κι εμάς το Digital Marketing;
  • Να ρίξουμε βάρος σε διαφήμιση στο Facebook ή να στείλουμε περισσότερα newsletters, πως θα καταλάβω τι είναι το σωστό?

Η αλήθεια είναι ότι το Digital Marketing έχει πολλές πτυχές και ο σωστός συνδυασμός & πλάνο για κάθε επιχείρηση είναι διαφορετικός. Όπως διαφορετικό είναι και το μέγεθος της επένδυσης ανά περίπτωση. Πόσο μάλλον όταν το κάθε πλάνο Digital Marketing σχεδιάζεται κι υλοποιείται σε συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες Covid.

Είναι λοιπόν πολύ φυσικό ιδιοκτήτες ή managers μικρών & μεσαίων επιχειρήσεων να νοιώθουν αβεβαιότητα για το τι να κάνουν, με ποια σειρά και με τι είδους βοήθεια από ειδικούς. Προσπαθώντας να βοηθήσουμε, αναλύουμε παρακάτω 6 βασικές περιοχές του Digital Marketing οι οποίες ανεξαρτήτων συνθηκών είναι πολύ σημαντικές και καλό είναι να έχουν προτεραιότητα στο πλάνο σας.

1. Έχετε ένα λειτουργικό website το οποίο είναι το κέντρο όλων των ενεργειών σας Digital Marketing;

Το website σας είναι το πρόσωπο της επιχείρησης σας προς στον έξω κόσμο. Αυτό ισχύει για κάθε μέγεθος επιχείρησης. Χρειάζεται να είναι σωστά σχεδιασμένο, να τραβάει το ενδιαφέρον και να είναι πάντα ενημερωμένο με τα τελευταία σας προϊόντα/υπηρεσίες, νέα και άρθρα. Αν δραστηριοποιείστε στο εμπόριο ένα eshop είναι σαν ένα επιπλέον φυσικό κατάστημα. Εδώ είναι η καρδιά και το σημείο εκκίνησης σας.

(Σε περίπτωση που δεν έχετε ακόμα ηλεκτρονικό κατάστημα και είστε στην Λιανική, το πρόγραμμα επιδότησης ΕΣΠΑ 5000€ έχει ανακοινωθεί ότι θα έχει και Β’ κύκλο. Επικοινωνείστε μαζί μας για να σας δώσουμε περισσότερες πληροφορίες).

Στο διάστημα του lockdown, όπως πιθανά θα έχετε διαβάσει, τα ηλεκτρονικά καταστήματα αναπτύχθηκαν σημαντικά και καλύψαν ένα μέρος της απώλειας των εσόδων από το κλείσιμο των φυσικών καταστήματων. Η νέα επιχειρηματική πραγματικότητα που βιώνουμε είναι ακριβώς ο λόγος γιατί είναι απαραίτητο να έχετε ένα αποκλειστικά δικό σας μέσο και να μην στηρίζεστε μόνο:

  • σε πωλήσεις αποκλειστικά από το φυσικό σας κατάστημα/τα
  • σε πωλήσεις ή καταχωρήσεις από sites τρίτων
  • σε πωλήσεις ή επικοινωνία μέσω social media sites

Πάνω στο website ή eshop σχεδιάζουμε κι υλοποιούμε τακτικά ή έκτακτα πλάνα Digital Marketing που υποστηρίζουν τα έσοδα της επιχείρησή σας. Τα πλάνα Digital Marketing δεν αφορούν μόνο επιχειρήσεις λιανεπορίου αλλά και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, εστίασης, τουρισμού και άλλες. Σε όλες τις περιπτώσεις το eShop ή το website σας είναι το πρώτο μέσο που πρέπει να φροντίζετε με συνέπεια ώστε να:

  • βγάζει σωστά προς τα έξω την δραστηριότητα της επιχείρησης μας,
  • να επικοινωνεί πως/πότε λειτουργείτε,
  • να προβάλλει τα σωστά για την εποχή είδη/υπηρεσίες,
  • να σας επιτρέπει να υλοποιείτε έκτακτες προωθητικές ενέργειες. Ειδικά στην περίπτωση που έχετε ενεργοποιημένα πλάνα ψηφιακής διαφήμισης, το eShop ή το website σας πρέπει να είναι στην πιο άριστη δυνατή κατάσταση ώστε να μετατρέπει ένα χρήστη σε πελάτη.

Επιπλέον, γνωρίζοντας το webiste σας πιστεύετε ότι είναι γρήγορο στον χρόνο φόρτωσης; Είναι φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης; Είναι responsive στις κινητές συσκευές; Έχει σύγχρονο σχεδιασμό και προσφέρει ομαλή εμπειρία πλοήγησης στον χρήστη; Είναι ασφαλές στις συναλλαγές; Οι ερωτήσεις αυτές είναι πολύ σημαντικές και καθοριστικές για το πως θα προσελκύσετε ένα χρήστη στην επιχείρηση σας (είτε είναι φυσική είτε ηλεκτρονική).

Πείτε ΝΑΙ σ’ένα λειτουργικό, updated, με υψηλή εμπειρία χρήστη site ή eshop επενδύοντας στο σωστό σχεδιασμό και την κατασκευή ή στην αναβάθμιση του

.

 

2. Είναι η Digital παρουσία σας πραγματικά mobile friendly?

Τα κινητά δεν αποτελούν το μέλλον του internet, είναι το παρόν. Πάνω από το 50% του traffic στα sites προέρχεται, σύμφωνα με την Google, από mobile συσκευές. Πόσο πάνω από κινητά μας δεν είμαστε όλοι αυτή την περίοδο, αναζητώντας κάθε είδος πληροφορίας;

To website σας πρέπει όχι μόνο να είναι mobile friendly, αλλά να φορτώνει γρήγορα κι όλη η εμπειρία του χρήστη (UX) να είναι θετική ώστε να επιστρέψει ξανά. Χρήστες κι υποψήφιοι πελάτες που είχαν αρνητική εμπειρία από το site σας είναι πιθανό κατά 62% να μην επιστρέψουν ξανά σύμφωνα και πάλι με τη Google.

Ιστοσελίδες που έχουν κατασκευαστεί ακόμα και μόλις πριν 2 χρόνια είναι πιθανό, για διαφορετικούς λόγους, να παρέχουν μια λιγότερη ικανοποιητική εμπειρία στον χρήστη που μπαίνει από κινητό. Ένα παράδειγμα είναι η ταχύτητα φόρτωσης του site σας στα κινητά. Δείτε στην σελίδα “TestMySite” της Google πόσο ικανοποιητική είναι καθώς και πως  συγκρίνεται με αυτή των ανταγωνιστών σας.

Έχετε δει τελευταία τα σταστιστικά σας, μέσα από το Google Analytics, για την επισκεψιμότητα σας μεταξύ συσκευών? Μην χάνετε υποψήφιους πελάτες από μια μέτρια ή κακή εμπειρία mobile. Βελτιώστε άμεσα το website σας σε όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν την ανώτερη και γρήγορη mobile εμπειρία. Say YES to a friendly, mobile site!

.           

3. Εμφανίζεται η επιχείρηση σας ψηλά στην κατάταξη των αναζητήσεων;

Η βαρύτητα του SEO (Search Engine Optimization) στις ενέργιες Digital Marketing είναι η ίδια σε όλες τις συνθήκες αγοράς (Covid ή μη) και για όλους τους κλάδους του επιχειρείν. Είναι μια διαδικασία που θα χρειαστεί να την υλοποιήσετε όσο πιο νωρίς γίνεται κι έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Η ιστοσελίδα σας καλό θα είναι να βρίσκεται ψηλά στις οργανικές αναζητήσεις όταν οι υποψήφιοι πελάτες πληκτρολογούν τις λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Κάθε σελίδα αποτελεσμάτων μιας μηχανής αναζήτησης (όπως η Google, Yahoo, Bing κλπ) εμφανίζει συνήθως στην κορυφή των αποτελεσμάτων πληρωμένες διαφημίσεις αναζήτησης κι αμέσως μετά οργανικά αποτελέσματα.

Οι περισσότεροι χρήστες ξεκινούν το «αγοραστικό τους ταξίδι» όχι από τα Social Media αλλά από μια απλή αναζήτηση. Χαρακτηριστική και πάλι είναι η περίοδος του lockdown, που με πολύ περιορισμένες επιλογές αναζητήσαμε όλοι λύσεις κι εναλλακτικές σε αυτό που θέλαμε να βρούμε (προϊόντα, υπηρεσίες, τεχνική βοήθεια κλπ). Είναι πολύ σημαντικό να είστε παρόντες στα αποτελέσματα αναζήτησης που σας αφορούν για να έχετε την πιθανότητα γνωριμίας ή κι αγοράς από νέο κοινό.

Για να εμφανιστεί ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα το website ή το eshop σας χρειάζεται συστηματική δουλειά η οποία σταδιακά θα σας φέρει θετικά αποτελέσματα. Η διαδικασία για να το πετύχετε λέγεται Search Engine Optimization (SEO) και είναι ένας συνδυασμός τεχνικών βελτιώσεων στο site σας και ανάπτυξης σωστού περιεχομένου.

Μπορείτε να διαβάσετε κάποιες πρώτες πληροφορίες για το SEO εδώ αλλά το πιο πιθανό είναι να χρειαστείτε την βοήθεια κάποιου ειδικού που θα αναλάβει όλη την διαδικασία.

Πολύ συχνά μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία του SEO οι επιχειρήσεις τρέχουν προγράμματα πληρωμένων διαφημίσεων αναζήτησης για να προσελκύσουν επισκέψεις από τις αναζητήσεις που είναι στρατηγικά σημαντικές για αυτούς.

Πείτε ΝΑΙ στο SEO και βρεθείτε σε ανταγωνιστικές θέσεις κατάταξης στις αναζητήσεις των πελατών σας.

digital marketing και μικρές επιχειρήσεις: οργανικά αποτελέσματα google

4. Είναι η επίχειρηση σας επαρκώς και σωστά καταχωρημένη;

Έχετε καταχωρήσει την επιχείρηση σας στους χάρτες της Google? Είναι σωστά τα ωράρια λειτουργίας σας; Όταν έχουμε lockdowns φαίνεται η επιχείρηση σας “προσωρινά κλειστή”? Αντίστοιχα έχετε ενημερώσει σωστά την σελίδα σας στο Facebook? Έχετε μπει σε εθνικούς ή τοπικούς επαγγελματικούς οδηγούς με δωρεάν συμμετοχή;

Όλα τα παραπάνω μπορείτε και πρέπει να τα κάνετε μόνοι σας χωρίς την βοήθεια ειδικών (όπως πχ στο SEO). Συμπληρώστε τις καταχωρήσεις σας εκεί που δεν είστε ήδη:

Καταχωρηθείτε ή ενημερώστε πλήρως τους χάρτες της Google μέσω του Google My Business. Η Google ανανεώνει συχνά τις λειτουργίες του Google My Business και σας δίνει πολλές επιλογές επικοινωνίας με τους χρήστες, δυνατότητες αναρτήσεων κι ενδιαφέροντα στατισιτικά στοιχεία. Από “χάρτες” το πολύτιμο αυτό εργαλείο μετατρέπεται σε ένα γεωγραφικό, κοινωνικό δίκτυο. Το 2020 η Google το εμπλούτισε με νέα ειδικά featutes, που σχετίζονται με τον Covid, ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να ενημερώνουν άμεσα για όλες τις αλλαγές & ιδιαιτερότητες λειτουργίας τους.

Αν ξεκινώντας με το GMB δείτε ότι κάποιος χρήστης έχει ήδη περάσει στον χάρτη την επιχείρηση σας, «διεκδικείστε» την στο Google My Business προφίλ σας. Η διαδικασία είναι απλή και σας καθοδηγεί η Google βήμα-βήμα.

 

  

Μην μείνετε όμως εκεί μόνο. Ενημερώστε με τα ωράρια λειτουργίας σας, τις προσφορές σας. Κάντε το ίδιο αντίστοιχα στα προφίλ σας σε  Facebook & Instagram. Αν τυχόν δεν έχετε ακόμα website τα παραπάνω κανάλια και οι πληροφορίες για την επιχείρηση σας είναι ακόμα πιο σημαντικές για να σας εντοπίσουν οι υποψήφιοι ενδιαφερόμενοι.

Κάντε αναζήτηση και βρείτε τους επαγγελματικούς οδηγούς που σας αφορούν και ενημερώστε με τα στοιχεία της επιχείρησης σας. Είναι περισσότεροι από ότι φαντάζεστε.

5. Έχετε ενεργά κι ενημερωμένα τα Social Media σας;

Κατά πάσα πιθανότητα έχετε ανοίξει ήδη Business Page/Επαγγελματική σελίδα στο Facebook και πιθανά και στο Instagram. Κι έχετε κάνει πολύ καλά. Τα Social Media συνεχίζονται να αναπτύσσονται δυναμικά.

Σε περίπτωση που δεν έχετε ακόμα Επαγγελματική σελίδα Facebook μπορείτε να ανοίξετε μόνοι σας ακολουθώντας τον αναλυτικό οδηγό μας.

Αν έχετε οπτικό υλικό πιθανά έχετε ενεργοποιήσει και ένα YouTube κανάλι κι ένα Pinterest account. Νοιώθετε συχνά όμως ότι δεν ξέρετε τι να ανεβάσετε κι ότι δεν θα το δει κανείς. Και απογοητεύσετε και σταματάτε.

Είναι γεγονός ότι οι αναρτήσεις χρειάζονται χρόνο. Και τρόπο! Και διαφοροποίηση από το ένα social κανάλι στο άλλο. Κι έχουμε και τα Stories τώρα…

Ξεκινήστε ένα βήμα την φορά. Μην προγραμματίσετε πολλά posts στην αρχή. Βάλτε στόχο 1 την εβδομάδα αλλά κάντε το καλά. Μείνετε συνεπείς για τουλάχιστον 3-4 εβδομάδες. Μετά προσθέστε ένα 2ο post σε κάθε εβδομάδα εφόσον προλαβαίνετε. Διαβάστε για περισσότερες οδηγίες & tips το άρθρο μας “Τι να ανεβάζω στα Social Media”.

 

social media post παραδείγματα.    παράδειγμα ενημερωμένων social media για μικρές επιχειρήσειςsocial media post παράδειγμα

Ένας μικρός οδηγός για να σας βοηθήσει (σε κανονικές συνθήκες):

  • Σκεφτείτε για το τι θέλετε να μιλήσετε, είστε ο πιο κατάλληλος/η για να το κάνετε.
    • Αν δυσκολεύεστε να βρείτε αφορμή ή θέμα, σκεφτείτε τι θα λέγατε στον ενδιαφερόμενο/η ή υποψήφιο/α πελάτη σας στο φυσικό σας κατάστημα, σε ένα τηλεφώνημα ή σκεφτείτε τι ερωτήσεις συνήθως σας κάνουν.
    • Αν σας έρθουν παραπάνω από 1 ιδέες καταγράψτε τις για να έχετε έμπνευση και για το επόμενο post.
  • Γράψτε με αυθεντικό τρόπο, τον δικό σας χωρίς να μιμείστε κάτι που δεν είστε.
  • Συνοδεύστε το post σας με μια φωτογραφία από το κατάστημα ή το προϊόν σας. Αν δεν έχετε τη κατάλληλη αναζητήστε μία από image banks που διαθέτουν δωρεάν φωτογραφίες όπως το Pexels ή το PixaBay. Σε καμία περίπτωση μην χρησιμοποιήσετε φωτογραφία που δεν είναι δική σας ιδιοκτησίας.
  • Συμπεριλάβετε το link από το website σας που σχετίζεται με αυτό που αναφέρετε στο post σας.
  • Αφού αναρτήσετε το post σας στην επαγγελματική σας σελίδα, μοιραστείτε το κι από την προσωπική σας. Αν είστε και λίγο ακόμα τολμηροί «χορηγήστε» το στο Facebook. Το έχει κάνει εύκολο για να κάνετε μια πρώτη αρχή. Αν όμως σκέφτεστε να επενδύσετε πιο συστηματικά σε Social Media Ads τότε καλύτερα να απευθυνθείτε σ’ ένα ειδικό για να μην δαπανήσετε χρήματα με λάθος τρόπο.
  • Απαντήστε με ευγένεια σε ερωτήσεις & κριτικές
  • Διαβάστε τα στατιστικά σας και κατανοήστε τα. Χρησιμοποιήστε την γνώση για να βελτιωθείτε στο επόμενο post

6. Σκέφτεστε να επενδύσετε συστηματικά σε διαφήμιση στo Digital; 

Έχετε ακούσει από φίλους ή συνεργάτες ότι η διαφήμιση σε Google & Facebook τους έχει βοηθήσει. Αν σκέφτεστε κι εσείς ότι θα θέλατε να δοκιμάσετε ένα πλάνο Digital Advertising για την μικρή σας επίχειρηση, έχετε σκεφτεί σωστά. Πείτε ΝΑΙ σε ένα τρίμηνο πλάνο Digital Marketing για να κρίνετε τα αποτελέσματα.

  

Για να το κάνετε θα χρειαστεί να αναζητείστε την βοήθεια από ειδικούς, δεν είναι εύκολο να το σχεδιάσετε και υλοποιήσετε μόνοι σας. Ένας ειδικός ή μια εταιρία Digital Marketing θα συζητήσει πρώτα μαζί σας για τους στόχους σας, το κοινό σας, τα προϊόντα και τον ανταγωνισμό σας και μετά θα σας προτείνει το σωστό Digital Marketing πλάνο.

Τα Digital κανάλια μας προσφέρουν πολλούς τρόπους διαφήμισης. Είναι σημαντικό να επιλέξετε μαζί με τον συνεργάτη σας-ειδικό το σωστό για την επιχείρηση σας μείγμα. Μέχρι την πρόταση του πλάνου οι εταιρίες συνήθως δεν χρεώνουν κι έτσι θα σας δοθεί η ευκαιρία να καταλάβετε καλύτερα τις επιλογές, την επένδυση που θα χρειαστεί και τον τρόπο της υλοποίησης.

Αν ενδιαφέρεστε για μία Δωρεάν πρόταση Digital Advertising στα μέτρα σας, επικοινωνείστε μαζί μας εδώ. Εξειδικεύομαστε στις μικρές επιχειρήσεις και ξεκινάμε πάντα προτείνοντας ένα ευρύτερο Marketing πλάνο που μέρος του υλοποιείται και στο Digital.

Κλείνοντας, μείνετε πάντα περήφανοι για το τι έχετε πετύχει μέχρι τώρα στην επιχείρηση σας. Η “νέα εποχή” covid μας έδειξε ότι δεν πρέπει να παραμένουμε επαναπαυμένοι. Μην σταματάτε λοιπόν ποτέ όμως να αναζητάτε τρόπους για να αναπτυχθείτε. Το Digital μπορεί να σας βοηθήσει σημαντικά: κάντε έρευνα, μελετήστε τις πληροφορίες, βάλτε στόχους και προτεραιότητες και εξελιχθείτε!