December 18, 2023
|
1 minute read
In this Article
Share it on:

Επαγγελματική σελίδα Facebook, τι αναρτήσεις να κάνω;

Αν νοιώθετε συχνά ότι δεν ξέρετε τι αναρτήσεις να κάνετε στις επαγγελματικές σελίδες στα Social Media, δεν είστε οι μόνοι. Ειδικά όταν ξεκινάτε με μια επαγγελματική σελίδα Facebook (και τα υπόλοιπα Social Media) ξεκινάει κάτα κάποιο τρόπο και το “συγγραφικό κόλλημα” (writer’s block) 🤔 !

Τι να ανεβάσω που να είναι ενδιαφέρον & ελκυστικό και να μου κάνουν και Like οι followers μας;

Αν είστε επιχείρηση που έχετε την τύχη να έχετε και ενδιαφέρον οπτικό υλικό, πιθανά έχετε ενεργοποιήσει και ένα YouTube κανάλι ή κι ένα Pinterest account. Είναι γεγονός ότι οι αναρτήσεις στα Social Media και η επαγγελματική σελίδα Facebook χρειάζονται χρόνο & προγραμματισμό. Και τρόπο! Και διαφοροποίηση από το ένα social κανάλι στο άλλο. Κι έχουμε και τα Stories τώρα…

Η συμβουλή μας, όταν είστε στην αρχή, είναι να το πάτε σταδιακά. Το καλύτερο είναι να ξεκινήσετε φτιάχνοντας ένα πλάνο με στόχο 1 ανάρτηση την εβδομάδα. Αυτή όμως την ανάρτηση να προσπαθήστε να την κάνετε όσο πιο καλά μπορείτε. Με όλες τις προσαρμογές, ανά social site, μια καλή ανάρτηση μπορεί να σας πάρει και μισή μέρα υπολογίζοντας τον χρόνο να βρείτε την ιδέα, να μαζέψετε το σχετικό υλικό περιεχομένου και να αναρτήσετε όλα τα σχετικά posts.

Μείνετε συνεπείς στην 1 ανάρτηση/εβδομάδα για τουλάχιστον 3-4 εβδομάδες. Αν τα καταφέρατε κι είστε ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα προσθέστε μία 2η την εβδομάδα εφόσον προλαβαίνετε.

Ένας μικρός οδηγός για να σας βοηθήσει με την επαγγελματική σελίδα Facebook και τι να ανεβάσετε:

  • Σκεφτείτε σε ποιον μιλάτε και για τι θέμα. Είστε ο πιο κατάλληλος/η για να το κάνετε.
    - Ποιοι είναι οι υποψήφιοι πελάτες σας (ή αλλιώς κοινό-στόχος)? Κάντε την γενική τους περιγραφή (δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα, συμπεριφορά). Με αυτούς θα επικοινωήσετε μέσω social media, κρατήστε τους στο μυαλό σας.
    - Αν δυσκολεύεστε να βρείτε αφορμή ή θέμα, σκεφτείτε τι θα λέγατε στον ενδιαφερόμενο/η ή υποψήφιο/α πελάτη σας στο φυσικό σας κατάστημα, σε ένα τηλεφώνημα. Τι ερωτήσεις συνήθως σας κάνουν?
    - Για παράδειγμα μια τεχνική δυσκολία ή μια συχνή ερώτηση που έρχεται από πελάτες μπορεί να είναι ένα πολύ δημιουργικό post στα social ή ακόμα καλύτερα ένα blog post.
    - Αν σας έρθουν παραπάνω από 1 ιδέες καταγράψτε τις για να έχετε έμπνευση και για το επόμενο σας post.
  • Παρακουλουθήστε τις επαγγελματικές σελίδες επιχειρήσεων που είναι στην κατηγορία σας. Όχι για να τους αντιγράψετε, αλλά για έχετε αίσθηση τι “ακούγεται” εκεί έξω. Πάρτε ιδέες από άλλες κατηγορίες που βλέπετε posts σε θέματα που σας αρέσει να ακολουθείτε για προσωπικούς λόγους.
  • Γράψτε με αυθεντικό τρόπο, τον δικό σας, χωρίς να μιμείστε κάτι που δεν είστε.
  • Συνοδεύστε το post σας με μια φωτογραφία από το κατάστημα ή το προϊόν σας. Αν δεν έχετε τη κατάλληλη αναζητήστε μία από image banks που διαθέτουν δωρεάν φωτογραφίες όπως το Pexels ή το PixaBay. Σε καμία περίπτωση μην χρησιμοποιήσετε φωτογραφία που δεν είναι δική σας ιδιοκτησίας. Παρακάτω αναφερόμαστε και στο πως μπορείτε να κάνετε μια ανάρτηση ακόμα πιο εντυπωσιακή χρησιμοποιώντας εργαλεία.

Στη συνέχεια…

  • Συμπεριλάβετε το link από το website σας που σχετίζεται με αυτό που αναφέρετε στο post σας.
  • Κάθε post χρειάζεται προσαρμογή από social site σε άλλο όσον αφορά την φωτογραφία του, τον τρόπο γραφής, τα #hashtags, τα GIFs κ.ο.κ. Δώστε χρόνο να τα μάθετε όλα αυτά σταδικά, παρακολουθώντας το κάθε μέσο κι αναρτήσεις άλλων επαγγελματικών λογαριασμών.
  • Αφού αναρτήσετε το post σας στην επαγγελματική σας σελίδα, μοιραστείτε το κι από την προσωπική σας. Αν είστε και λίγο ακόμα τολμηροί «χορηγήστε» το στο Facebook. Το έχει κάνει εύκολο για να κάνετε μια πρώτη αρχή, μπορείτε να δείτε κάποια παραδείγματα εδώ. Αν όμως σκέφτεστε να επενδύσετε πιο συστηματικά σε Social Media Ads τότε καλύτερα να απευθυνθείτε σ’ ένα ειδικό για να μην δαπανήσετε χρήματα με λάθος τρόπο.
  • Εκμεταλλευτείτε τα Stories ανεβάζοντας πιο “casual” καθημερινές στιγμές: αφίξεις νέων προϊόντων, την νέα σας βιτρίνα, back stage από το βιντεάκι που ετοιμάζετε. Αυτού του τύπου οι αναρτήσεις μένουν μόνο 24 ώρες στον αέρα και έχουν μια μοναδική φρεσκάδα κι αμεσότητα. Εκμεταλλευτείτε το!
  • Απαντήστε με ευγένεια σε ερωτήσεις & κριτικές
  • Διαβάστε τα στατιστικά σας και κατανοήστε τα. Χρησιμοποιήστε την γνώση για να βελτιωθείτε στο επόμενο post
  • Επίσης, από τα στατιστικά (Insights) στο κάθε κανάλι δείτε τα χαρακτηριστικά του κοινού που σας ακολουθεί για να βγάζετε το αντίστοιχο περιεχόμενο. Για παράδειγμα αν έχετε κι ανδρικό και γυναικείο κοινό στους followers σας μην βγάζετε αναρτήσεις μόνο για το ένα κοινό. Μοιράστε τις ανάλογα.

Πάρτε έμπνεση από τα ίδια τα Social Media

  • Δοκιμάστε το Instagram Explore. Είναι αυτός ο μεγενθυτικός φακός που έχετε στην κάτω μπάρα στην οθόνης σας. Ανάλογα με τις σελίδες που παρακολουθείτε ο αλγόριθμος θα σας φέρει προτεινόμενα posts, videos κλπ. σχετικά με τα ενδιαφέροντα σας.
  • Και πάλι στο Instagram κάντε search συγκεκριμένα tags. Και μόνο οι πολλές μαζεμένες φωρογραφίες θα σας δώσουν έμπνευση.
  • “Χαθείτε” στο YouTube ή το Pinterest ψάχνοντας 2-3 συγκεκριμένες ιδέες. Κρατάτε σημειώσεις γιατί τα ερεθίσματα είναι πολλά και το μυαλό σας ταυτόχρονα θα χτίζει την ιδέα του δικού σας post όπως θα διαμορφώνεται σταδικά.

Συμπεριλάβετε στις αναρτήσεις σας το Google My Business

To Google My Business πέρα από την καταχώρηση σας σαν επιχείρηση σας προσφέρει επίσης την δυνατότητα αναρτήσεων. Αυτές τις αναρτήσεις τις βλέπουν οι χρήστες όταν αναζητούν κάτι στους χάρτες. Πατώντας στην επίχειρηση σας μαθαίνουν τα νέα, τις προσφορές σας κλπ.

Αν δεν έχετε ήδη καταχώρησει την επιχέιρηση σας στους χάρτες της Google μέσω του Google My Business κάντε το άμεσα. Αν κάποιος χρήστης έχει ήδη περάσει στον χάρτη την επιχείρηση σας, «διεκδικείστε» την στο Google My Business προφίλ σας. Η διαδικασία είναι απλή και σας καθοδηγεί η Google βήμα-βήμα.

Εφόσον έχετε ενημερώσει με τα ωράρια λειτουργίας σας, τους τρόπους επικοινωνίας κλπ μην ξεχνάτε να ανανεώνετε κι εδώ με τις σχετικές αναρτήσεις εβδομαδιαία. Πέρα του πρακτικού του θέματος θα σας “αγαπήσει” και η Google πιο πολύ έτσι.

Αντίστοιχα, στο θέμα των ωραρίων κλπ κάντε το ίδιο και σε Facebook & Instagram. Ειδικά αν δεν έχετε ακόμα website τα παραπάνω κανάλια και οι πληροφορίες για την επιχείρηση σας είναι πολύ σημαντικές για να σας εντοπίσουν οι υποψήφιοι ενδιαφερόμενοι.

Χρησιμοποείστε εργαλεία για να κάνετε τις αναρτήσεις σας πιο όμορφες

Σας συστήνουμε να δοκιμάσετε κάποιο site σαν το Canva.com για να βρείτε έτοιμα post templates αλλά και πολύ υλικό ακόμα για να παράγετε το περιεχόμενο σας. Μπορείτε να το ξεκινήσετε στην δοκιμαστική του μορφή κι αν σας εξυπηρετεί να περάσετε και στην paid συνδρομή. Εδώ σας έχουμε 2 έτοιμα παραδείγματα-tempates που μπορείτε να αλλάξετε κείμενα, φωτογραφίες και να τα φέρετε στα μέτρα σας. Ή και να τα χρησιμοποιήσετε ακριβώς έτσι.

Κλείνοντας, τόσο τα Social Media όσο και το Digital Marketing στο σύνολο του είναι σημαντικά για την ανάπτυξη της επιχείρησης σας. Μάθετε τα σταδιακά και χρησιμοποιείστε τα για να αναπτύξετε την επίχειρηση σας.

Have an idea?

Let's make it happen!

Contact Us

Find us

Agiou Dimitriou 13, Kifissia 14562
info (at) digitalsteps.gr
+30 210 8080110
Digital Steps Design & Development
crossarrow-right