Είτε ξεκινάτε σήμερα να μαθαίνετε για το Digital Marketing, είτε έχετε ήδη ενεργά πλάνα δείτε αυτά τα 5 εργαλεία Digital Marketing που είναι τα απόλυτα must have. Είναι όλα δωρεάν, εύκολα στην χρήση τους και το μόνο που θα χρειαστείτε είναι να αφιερώσετε κάποιο χρόνο για να τα μάθετε και να τα δοκιμάσετε. Προφανώς δεν είναι τα μόνα εργαλεία Digital Marketing που υπάρχουν αλλά είναι μια πολύ καλή αρχή.
Εδώ δεν μιλάμε για ένα εργαλείο αλλά για μία πλατφόρμα δωρεάν εκπαιδεύσεων που παρέχει η Google μέσω του προγράμματος Grow with Google σε μικρές επιχειρήσεις, φοιτητές και σε κάθε ενδιαφέρομενο. Μέσα στην πλατφόρμα θα βρείτε διαδικτυακά μαθήματα, σεμινάρια από το σπίτι αλλά και πολλές επιπλεόν χρήσιμες πληροφορίες & εργαλεία. Εν όψει καλοκαιριού μάλιστα η Google δημιουργήσε και ειδικά σεμινάρια, εξειδιεκευμένα στον τουρισμό. Η δική μας founder Ναυσικά Κοτρώτση είναι εκπαιδεύτρια στο σεμινάριο “Εισαγωγή στα Web Analytics” και στο (Τουρισμός) Αξιοποίηση των Google Analytics (Προχωρημένο). Μπορείτε να την ρωτήσετε οτιδήποτε σχετικό με Digital Marketing, Google Analytics και Web Development.
Αντίστοιχα, το Facebook έχει επίσης δημιουργήσει το hub Facebook for Business όπου κι εδώ υπάρχει ξεχωριστό τμήμα για τις μικρές επιχειρήσεις όπου μπορείτε να βρείτε εκπαιδευτικά προγράμματα, εργαλεία & να έχετε και βοήθεια στο δικό σας marketing plan.
Ένα φιλικό εργαλείο σχεδιασμού για όλους εμάς που δεν είμαστε graphic designers αποτελεί το canva.com. Με το canva μπορείτε, βασισμένοι σε tempates, να σχεδιάσετε δωρεάν ότι θέλετε για τα social media κι όχι μόνο.
Συνεχίστε ανακαλύπτοντας δωρεάν φωτογραφίες για να εμπλουτίζετε τις αναρτήσεις σας στο pexels ή στο pixabay ή στο unsplash.
Διαχειριστείτε πολλά διαφορετικά social media μέσω του Hootsuite ή του Buffer. Και τα 2 έχουν πλάνα δωρεάν δοκιμής για 14-30 30 ημέρες για να δείτε αν σας εξυπηρετούν. Ταυτόχρονα το Facebook με το δικό του δωρεάν εργαλείο Creator Studio θα σας καλύψει για όλη την διαχείριση Facebook, Instagram συμπεριλαμβανομένων και των Stories.
Αν έχετε βάσεις emails των πελατών σας, οργανώστε τις και διατηρήστε τις ενημερωμένες στις πλατφόρμες Mailchimp, Moonsend αλλά και σε άλλες. Τα εργαλεία αυτά ξεκινάνε επίσης με δωρεάν συνδρομές την χρήση τους και μπορείτε να σχεδιάσετε όμορφες αλλά κι αποτελεσματικές για τις πωλήσεις σας καμπάνιες newsletters.
Αν δεν έχετε ακόμα ενεργοποιημένα τα εργαλεία Digital Marketing που αφορούν τα δεδομένα των ψηφιακών σας μέσων (website, επαγγελματικές σελίδες social) σταματήστε ότι κάνετε και τηλεφωνήστε στον προγραμματιστή σας. Η εγκατάσταση του Google Tag Manager & του Facebook Pixel είναι απαραίτηση σε κάθε νέο website ή ηλεκτρονικό κατάστημα από την πρώτη μέρα λειτουργίας του.
Με τα Google Analytics θα διαβάζετε όλα τα δεδομένα του website σας κι όχι μόνο. Εξοικοιωθείτε με την χρήση του μέσα από το Google Analytics Academy που θα σας τα μάθει βήμα-βήμα όλα. Εναλλακτικά, όπως αναφέραμε και παραπάνω παρακολουθείστε το δωρεάν online σεμινάριο “Εισαγωγή στα Google Analytics” από το πρόγραμμα Grow with Google.
Το Facebook & το Instagram (καθώς κι όλα τα social sites) έχουν επίσης δεδομένα για την επισκεψιμότητα των επαγγελματικών σας σελίδων, το ποσοτό αλληλεπίδρασης των αναρτήσεων σας, δημογραφικά χαρακτηριστικά του κοινού που σας ακολουθεί και πολλές ακόμα λειτουργίες.
Πιθανά να έχετε ακούσει για την σημασία των λέξεων-κλειδιών στην αναζήτηση (Google Search). Για να βρείτε ποιες είναι οι λέξεις-κλειδιά με τις οποίες κάνουν έρευνα οι υποψήφιοι πελάτες σας, χρησιμοποιείστε το δωρεάν εργαλείο σχεδιασμού των λέξεων-κλειδιών της Google. Θα το βρείτε μέσα στα Google Ads και θα αποκτήσετε πρόσβαση αφού κάνετε την πλήρη εγγραφή σας. Ξεκινώντας την εγγραφή σας η Google θα σας πηγαίνει βήμα-βήμα και δεν θα μπερδευτείτε. Μόλις ολοκλήρωσετε την εγγραφή: από την γκρι μπάρα στο πάνω μέρος της σελίδας (μέσα στα Google Ads) επιλέξτε το κλειδί και θα ανοίξει ένα μεγαλύτερο μενού όπου θα επιλέξετε Σχεδιασμός/Εργαλείο λέξεων-κλειδιών.
Έαν δεύτερο website που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για έρευνα λέξεων-κλειδιών αλλά και για να μάθετε τις πρώτες σας γνώσεις για Search Engine Optimization (SEO) είναι το Uber Suggest του Neil Patel. Θα σας φανεί ίσως πιο φιλικό το περιβάλλον αλλά να θυμάστε πάντα ότι οι πιο έγκυρες πληροφορίες για τις λέξεις-κλειδιά έρχονται από την ίδια την Google.
Το άρθρο αυτό θα εμπλουτίζεται με updates στις λειτουργίες των εργαλείων, στο πρόγραμμα των εκπαιδεύσεων Google αλλά και με νέα εργαλεία Digital Marketing. Μπορείτε να το κρατήσετε στους σελειδοδείκτες του browser σας και να επιστρέφετε όταν ψάχνετε πληροφορίες.