Ψηφιακό μάρκετινγκ ή αλλιώς digital marketing, μια έννοια που ακούμε όλο και περισσότερο κι είναι σημαντικό μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού και παρουσίας μιας επιχείρησης. Έχοντας σαν ομάδα, την εμπειρία διαχείρισης πελατών, projects και εκπαιδευτικών σεμιναρίων σε ψηφιακό μάρκετινγκ, απαντάμε σε 10 συχνές ερωτήσεις που συχνά ακούμε από εσάς.
Είναι το σύνολο των ενεργειών προώθησης, στο περιβάλλον του digital, προκειμένου να υποστηρίξετε την ανάπτυξη της επιχείρησης σας. Προϋποθέτει να έχετε ένα website ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (και πιθανά κι ένα ή περισσότερα φυσικά καταστήματα).
Social Media, Content Marketing, Ψηφιακή διαφήμιση (Google Ads, Facebook & Instagram Ads, Linkedin Ads κλπ), Search Engine Optimisation (SEO), Email Marketing, Influencers Marketing, Affiliate Marketing και κάποιοι ακόμα. Δεν χρειάζεται να ενεργοποιήσετε πλάνα για όλους αυτούς τους τομείς για να πετύχετε αποτελέσματα με το ψηφιακό μάρκετινγκ. Κάθε πλάνο ψηφιακού μάρκετινγκ είναι διαφορετικό και περιλαμβάνει το σωστό μείγμα ενεργειών για την κάθε επιχείρηση για να πετύχει τους επιχειρηματικούςτης στόχους.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ πλάνο για την επιχείρηση σας καλό είναι να δημιουργηθεί από έναν εξειδικευμένο συνεργάτη ή εταιρία στον χώρο του digital marketing. Εσείς θα τους δώσετε αρχικά ένα brief με τους επιχειρηματικούς σας στόχους, το κοινό-στόχος που επιθυμείτε να προσελκύσετε και πληροφορίες για τα προϊόντα/υπηρεσίες σας. Οι ειδικοί digital θα σας προτείνουν το κατάλληλο ψηφιακό πλάνο και το budget που αντιστοιχεί.
Από 300 ευρώ έως χιλιάδες ευρώ τον μήνα. Γι’ αυτό κι είναι σημαντικό στο brief που θα δώσετε στους συνεργάτες σας να διευκρινίσετε το επίπεδο της επένδυσης που έχετε στο μυαλό σας για την επιχείρηση σας. Οι digital marketers με την σειρά τους γνωρίζοντας το budget σας θα προτείνουν το καλύτερο, δυνατό πλάνο για να πετύχετε αποτελέσματα και πωλήσεις.
Πολύ σημαντικό. Το website ή το ηλεκτρονικό κατάστημας μιας επιχείρησης είναι το κέντρο όλων των δραστηριοτήτων της. Ένας χρήστης αναζητώντας προϊόντα ή υπηρεσίες μπορεί να προσελκυθεί από μία διαφήμιση, μια επιτυχημένη ανάρτηση στα social media ή ένα newsletter και να οδηγηθεί στην ψηφιακή μας πλατφόρμα (website ή eshop). Το αν ο χρήστης αυτός θα μετατραπεί (μετατροπή ή αλλιώς conversion) σε πελάτη είναι 100% πια δουλειά του website και της δουλειάς που έχουμε κάνει σε αυτό. Το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ή website χρειάζεται να είναι σωστά σχεδιασμένο, responsive σε κινητά/tablets, φιλικό στις μηχανές αναζήτησης, ενημερωμένο, πληροφοριακό, ευχάριστο.
Στο ψηφιακό μάρκετινγκ όλες οι ενέργειες προώθησης είναι μετρήσιμες. Μέσα από εργαλεία όπως τα Google Analytics, το Google Ads, τον Facebook Business Manager παρακολουθούμε στατιστικά δεδομένα επισκεψιμότητας, χρηστών, αποδόσεις διαφημίσεων, οργανικά αποτελέσματα σε λέξεις-κλειδιά κ.α. Για να λειτουργούν αυτά τα εργαλεία παρακολούθησης (ή tracking tools) χρειάζεται να γίνει εγκατάσταση ειδικού κώδικα Google & Facebook στο website ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Οι συνεργάτες σας θα σας δίνουν αναλυτικά reports για το πως πήγε κάθε digital ενέργεια που τρέξατε. Μέσα από συγκεκριμένους δείκρες απόδοσης (KPIs) θα μπορείτε να υπολογίσετε την απόδοση της επένδυσης σας και την κερδοφορία σας.
Τα Social Media είναι ένα πολύ δυναμικό κανάλι στο ψηφιακό μαρκετινγκ που προσφέρει απευθείας επικοινωνία με τους πελάτες (ή υποψήφιους πελάτες) σας. Συχνά, δεν φτάνει μόνο του να στηρίξει μια επιχείρηση και χρειάζεται να πλαισιωθεί κι από άλλα κανάλια digital marketing. Ο ειδικός που θα απευθυνθείτε, αφού κάνει έρευνα της κατηγορίας σας, της επιχείρησης και του ανταγωνισμού σας, θα σας προτείνει με συγκεκριμένα δεδομένα ποια κανάλια κι ενέργειες χρειάζεται να προστεθούν.
Το συνολικό ψηφιακό πλάνο μιας επιχείρησης, που εξυπηρετεί την στρατηγική της, καλό είναι να ανανεώνεται μία φορά το τρίμηνο. Επιμέρους πλάνα όμως, όπως το πλάνο ψηφιακής διαφήμισης, συχνά χρειάζονται ανανέωση συχνότερα είτε γιατί δεν αποδίδουν όπως περιμέναμε είτε γιατί κάτι έχει αλλάξει στο Marketing Mix της επιχείρησης (νέα προϊόντα, τιμές λόγω προωθητικών ενεργειών, marketing καμπάνιες κ.α).
Ναι, στις περισσότερες περιπτώσεις η υποστήριξη μέσα από το digital έχει αποτελέσματα και στο φυσικό σας κατάστημα. Σύμφωνα με έρευνες οι χρήστες ξεκινούν την έρευνα πριν επισκεφθούν ένα φυσικό κατάστημα, μελετούν την ποικιλία των προϊόντων, τις τιμές και την διαθεσιμότητα. Θα τύχει να έχετε επισκέπτες στο φυσικό σας κατάστημα που θα έχουν σχεδόν προ-αποφασίσει τι ακριβώς θέλουν. Αυτό το θετικό αποτέλεσμα είναι γιατί έχει δουλέψει καλά το ψηφιακό πλάνο σας.
Αν δεν έχετε εξωτερικό συνεργάτη χρειάζεται να μάθετε καλά πρώτα απ΄όλα την διαχείριση του ίδιου σας του website. Στην συνέχεια τα 3 πρώτα βασικά πράγματα που θα σας βοηθήσουν περισσότερο αν εκπαιδευτείτε είναι:
Αν έχετε συνεργασία με κάποιο agency ή freelancer ζητήστε να σας εξηγούν καλά όλες τις έννοιες όταν σας παρουσιάζουν το μηνιαίο report των αποτελεσμάτων του πλάνου σας. Κι αν θέλετε να μάθετε κάποιους τομείς καλύτερα κάντε και μια μίνι εκπαίδευση μαζί τους. Και φυσικά για ότι απορία έχετε κάντε και μια αναζήτηση στην Google, θα βρείτε κι εκεί πολλές απαντήσεις.
Αν χρειάζεστε την βοήθεια μας σε Digital Marketing επικοινωνείστε μαζί μας για να συζητήσουμε τις ανάγκες σας και πως μπορείτε να πετύχετε θετικά αποτελέσματα.