Digital Marketing tips για μικρές επιχειρήσεις

Digital Marketing Tips για μικρές επιχειρήσεις ή κοινώς ερωτήσεις που μπορεί να σας έχουν απασχολήσει. Δείτε την λίστα με τις απαντήσεις για να πάρετε κατευθύνσεις κι ιδέες για να ξεκινήσετε, να αλλάξετε, να προσαρμόσετε ενέργειες που κάνετε στο Digital.

Social Media Tips

Πολύ συχνά η διαχείρηση των Social δημιουργεί στρες στους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων. Συνήθως οι λόγοι είναι είτε γιατί πιστεύουν ότι δεν ξέρουν πως να διαχειριστούν τις σελίδες τους είτε γιατί δεν έχουν χρόνο να το κάνουν.

Είναι αλήθεια ότι αν δεν ασχολείστε συστηματικά με τα social media, στην αρχή η διαχείριση τους μπορεί να σας φανεί  δύσκολη και χρονοβόρα. Με μια μικρή στρατηγική, προγραμματισμό και κάποια βασικά tips σύντομα θα νοιώσετε την όλη διαδικασία να απλοποιείται και σιγά-σιγά θα την απολαμβάνετε.

  • Ξεκινώντας για να μην πελαγοδρομείτε με τα social καθημερινά, καλό είναι να δημιουργείτε ένα πλάνο στην αρχή κάθε μήνα ή της κάθε εβδομάδας. Το πλάνο αυτό φυσικά θα ακολουθεί τις ενέργειες της επιχείρησης σας (νέα είδη/υπηρεσίες, προωθήσεις, tips που αφορούν το κοινό σας κλπ).
  • Σε περίπτωση που δεν έχετε ακόμα ξεκινήσει τις επαγγελματικές σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα, εδώ θα βρείτε αναλυτικές οδηγίες για να στήσετε την Facebook Business Page σας.
  • Στην επόμενη ερώτηση; “Πόσο συχνά θα χρειάζεται να κάνω posts στις επαγγελματικές μας σελίδες;” η απάντηση είναι START SMALL. Δεσμευτείτε με τον εαυτό σας αρχικά σε 1 ή 2 φορές την εβδομάδα και μείνετε συνεπείς για 1 μήνα. Μετά αυξήστε την συχνότητα +1 φορά ακόμα ανά εβδομάδα.
  • Ξεκινήστε και τον σχεδιασμό και την υλοποίηση από το κοινό σας. Ποιοι είναι οι υποψήφιοι πελάτες σας? Τι δημογραφικά χαρακτηριστικά έχουν? Τι τους αρέσει? Οι αναρτήσεις σας στα social media αφορούν εκείνους, κρατήστε τους στο μυαλό σας συνεχώς σε όποιο στάδιο της διαδικασίας είστε.
  • Επιλέξτε τα social δίκτυα που ταιριάζουν στην επιχείρηση και στο κοινό σας. Το Tik Tok είναι ανερχόμενο αλλά δεν είναι για όλους. Προσαρμόστε αντίστοιχα το περιεχόμενο της ανάρτησης σας στο κάθε κανάλι που θα επιλέξετε. Και λέγοντας περιεχόμενο εδώ εννοούμε κείμενο+φωτογραφία/video+ύφος ανάρτησης. Ναι, θα πάρει περισσότερο χρόνο αλλά το αποτέλεσμα θα έχει μεγαλύτερη απόδοση.
  • Ο αναλυτικός μας οδηγός για Social Media και πως να τα διαχειρίζεστε θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε γρήγορα οικειότητα. 
  • Η εικόνα είναι πολύ σημαντική στα social media. Ξεχωρίζει μια καλή ανάρτηση από μια λιγότερο καλή. Δώστε χρόνο για να βρείτε τις σωστές φωτογραφίες ή κάντε ένα νέο video αν δεν σας καλύπτουν αυτά που έχετε ήδη. Στον αναλυτικό οδηγό μας έχουμε συμπεριλάβει εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να παράγετε ποιτικά και καλαίσθητα posts.

 

  • Προτιμήστε να δημιουργήσετε λιγότερα αλλά πιο ποιοτικά posts από περισσότερα και μέτρια.
  • Μάθετε σιγά-σιγά τις λειτουργίες κάθε social media site και τι προσφέρει. Χρειάζεται να χρησιμοποιείτε τα Stories στο Instagram, τα videos του Facebook είναι διαφορετικά από αυτά του Instagram στο IGTV.
  • Θυμηθείτε μπορείτε να βγάζετε τις αναρτήσεις σας και στο Google My Business. Διαβάστε τα “manuals” των κοινωνικών δικτύων και πειραματιστείτε. Δεν πειράζει αν δεν το πετύχετε τέλειο την πρώτη φορά, υπάρχει και το “Delete”.
  • Πάντα να παρακολουθείτε τις επαγγελματικές σελίδες και να απαντάτε σε σχόλια κι ερωτήσεις. Έτσι συνδέεστε με το κοινό σας κι είστε κοντά τους.
  • Προσπαθήστε να συμπεριλαμβάνετε όσο πιο συχνά γίνεται link προς το site η το eshop σας. Βέβαια αυτό στο Instagram παρότι μπορείτε να το συμπεριλάβετε δεν είναι clickable λόγω ιδιομορφίας του συγκεκριμένου social.
  • Διαβάστε και κατανοήστε τα στατιστικά σας είτε μέσα από τα Google Analytics είτε στα FB, IG insights. Είναι σημαντικό να καταλαβαίνετε ποια posts σας πήγαν καλά και για ποιο λόγο.
  • Πάνω απ’όλα απολαύστε αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας της μικρής σας επιχείρησης προς τα έξω!

Website Digital Marketing Tips

  • Στην συζήτηση “έχω Facebook σελίδα-τι να το κάνω το website?” η απάντηση είναι και θα είναι πάντα μία: το website είναι ένα ιδιόκτητο μέσο που σας ανήκει, το Facebook όχι. Εκτός, αν είστε ξαδέλφια με τον Mark. Αν δεν είστε επειδή ο Mark μπορεί μια μέρα να σταματήσει λειτουργίες που στηρίζεστε για να δουλεύετε 😬  ‼️ 🙄  tough luck.

Επιδότηση κατασκευής eshop ΕΣΠΑ για μικρές επιχειρήσεις

 

  • Αν έχετε website και αισθάνεστε ήδη προνομιούχοι, έχοντας διαβάσει το παραπάνω, από πότε έχετε να το ανανεώσετε; Αν είναι οτιδήποτε παραπάνω από 6 μήνες 🔔  🔔 🔔.! Το website σας είναι ένας ζωντανός οργανισμός, όπως ακριβώς είναι το κατάστημα σας, η βιτρίνα σας, το μενού σας, οι υπηρεσίες σας. Θέλει κάθε μήνα συντήρηση αλλά και αλλαγές. Περιηγηθείτε, εντοπίστε τα σημεία προς αλλαγή, ενημερώστε τον προγραμματιστή σας τι θέλετε να αλλάξετε.
    • Αν έχετε εκπαιδευτεί στην διαχείρηση του site σας, τότε κάνετε τις αλλαγές/επικαιροποιήσεις σας ακόμα πιο άμεσα μόνοι σας με το που δείτε την ανάγκη.

Newsletters

  • Αν έχετε μαζέψει έστω και 50 διευθύνσεις emails πελατών σας, που έχετε συλλέξει τηρώντας τους όρους προστασίας προσωπικών δεδομένων, αξίζει να ξεκινήσετε καμπάνιες newsletters.
  • Θα βρείτε πολλά δωρεάν, στην αρχή, εργαλεία-πλατφόρμες για να πειραματιστείτε κι εδώ. Κάποια πολύ γνωστά και φιλικά είναι τα MailChimp, Moosend, ContactPigeon και άλλα. Θα σας εκπαιδεύσουν βήμα-βήμα και θα στήσετε την πρώτη σας καμπάνια.

Κάποιος μου είπε να κάνω και blog…

digital marketing tips για μικρές επιχειρήσεις

  • Τι να γράφω τώρα εγώ στο blog? Αν είστε τεχνικός γράψτε για συχνά προβλήματα των πελατών σας. Αν είστε κομμωτής γράψτε για τεχνικές που έχουν στάνταρ απορίες οι πελάτισσες σας. Αν έχετε βιβλιοπωλείο παρουσιάστε τις νέες εκδόσεις που φέρατε. Αυτό που προσφέρετε (προϊόντα ή υπηρεσίες) είναι το θέμα σας. Όπως μιλάτε με ένα πελάτη σας στο φυσικό σας κατάστημα ή στο τηλέφωνο μπορείτε και να “μιλάτε” και μέσω ενός blog.
  • Φυσικά, θα χρειαστεί χρόνος. Εμπλουτίζετε όμως έτσι το website σας και τις αναρτήσεις σας δίνοντας τους μεγαλύτερο χρόνο κυκλοφορίας καθώς και πιθανότητες να βγείτε ψηλά στις οργανικές αναζητήσεις της Google. Ok, αυτό θέλει περισσότερες εξηγήσεις, το δεχόμαστε 🙂  αλλά τα οφέλη του να έχετε ένα blog είναι πολλά.

Ερώτησεις;

  • Ask Google!!!! Οτι μα ότι κι αν έχετε σαν απορία κάντε το αναζήτηση. Είναι σίγουρο ότι θα βρείτε μια πρώτη απάντηση.
  • Κι έτσι καταλαβαίνετε καλύτερα και το πως λειτουργεί το ίδιο το σύστημα αναζήτησης και τι ρόλο παίζουν οι διάσημες λέξεις-κλειδιά.

Αυτό όμως είναι το επόμενο κεφάλαιο που θα συνεχίσουμε για να σας γράψουμε κι άλλα Digital Marketing Tips για μικρές επιχειρήσεις. Κι είναι μεγάλο.