February 23, 2024
|
1 minute read
In this Article
Share it on:

Digital Marketing και μικρές επιχειρήσεις: πείτε «ΝΑΙ» !

Στο σημερινό δυναμικά μεταβαλλόμενο ψηφιακό τοπίο, οι μικρές επιχειρήσεις ανακαλύπτουν συνεχώς την αυξανόμενη ανάγκη να εντάξουν το Digital Marketing στα πλάνα τους. Κάποιες το έχουν ήδη κάνει περιστασιακά, κάποιες άλλες συστηματικά. Σε κάθε περίπτωση οι νέες αγοραστικές συμπεριφορές των χρηστών, η μεγάλη διείσδυση των Social Media, η ταχύτητα που ζούμε δείχνουν όλα πως ο συνδυασμός Digital Marketing και μικρές επιχειρήσεις μπορεί να τις βοηθήσει σημαντικά.

Η δραστηριοποίηση άλλωστε στον ψηφιακό κόσμο είναι ταυτόχρονα και η αρχή ενός ψηφιακού μετασχηματισμού, που  συμβάλλει στην ανάπτυξη των μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων στον κύκλο εξέλιξης τους.

Στην επαφή μας με επιχειρήσεις, εμείς σαν εταιρία Digital Marketing και παρότι έχουν περάσει αρκετά χρόνια και το Digital Marketing έχει γίνε αρκετά γνωστό πια, συνεχίζουμε να ακούμε συχνά ερωτήσεις από τους επιχειρηματίες που θέλουν να καταλάβουν καλά το  πως μπορεί να με βοηθήσει το Digital Marketing;

  • Μπορεί το Digital Marketing να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις;
  • Από που να ξεκινήσω;
  • Έχουμε επιχείρηση παροχής υπηρεσιών, μπορεί να βοηθήσει κι εμάς το Digital Marketing;
  • Να ρίξουμε βάρος σε διαφήμιση στα Social Media ή να στείλουμε περισσότερα newsletters, πως θα καταλάβω τι είναι το σωστό?
  • Ποιο είναι το σωστό budget επένδυσης; Και πολλές ακόμα.

Social-Media-Trend_Digital-Steps

Η αλήθεια είναι ότι το Digital Marketing έχει πολλές πτυχές και ο σωστός συνδυασμός & πλάνο για κάθε επιχείρηση είναι διαφορετικός. Όπως διαφορετικό είναι και το μέγεθος της επένδυσης ανά περίπτωση.

Είναι λοιπόν πολύ φυσικό ιδιοκτήτες ή managers μικρών & μεσαίων επιχειρήσεων να νοιώθουν αβεβαιότητα για το τι χρειάζεται να κάνουν, με ποια σειρά πρέπει να δουλέψουν και με τι είδους βοήθεια θα χρειαστούν από ειδικούς. Προσπαθώντας να βοηθήσουμε, αναλύουμε παρακάτω 6 βασικές περιοχές του Digital Marketing οι οποίες ανεξαρτήτων συνθηκών είναι πολύ σημαντικές και καλό είναι να έχουν προτεραιότητα στο πλάνο σας.

Έχετε ένα λειτουργικό website το οποίο είναι το κέντρο όλων των ενεργειών σας Digital Marketing;

Το website σας είναι το πρόσωπο της επιχείρησης σας προς στον έξω κόσμο. Αυτό ισχύει για κάθε μέγεθος επιχείρησης. Χρειάζεται να είναι σωστά σχεδιασμένο, η εμπειρία του χρήστη (User Experience ή UX) να είναι τουλάχιστον ικανοποιητική, να τραβάει το ενδιαφέρον και να είναι πάντα ενημερωμένο με τα τελευταία σας προϊόντα/υπηρεσίες, νέα και άρθρα. Αν δραστηριοποιείστε στο εμπόριο, ένα eshop είναι σαν ένα επιπλέον φυσικό κατάστημα. Εδώ είναι η καρδιά και το σημείο εκκίνησης σας.

Πάνω στο website ή eshop σχεδιάζουμε κι υλοποιούμε τακτικά ή έκτακτα πλάνα Digital Marketing που υποστηρίζουν τα έσοδα της επιχείρησή σας. Τα πλάνα Digital Marketing δεν αφορούν μόνο επιχειρήσεις λιανεπορίου αλλά και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, εστίασης, τουρισμού και άλλες. Σε όλες τις περιπτώσεις το eShop ή το website σας είναι το πρώτο μέσο που πρέπει να φροντίζετε με συνέπεια ώστε να:

  • βγάζει σωστά προς τα έξω την δραστηριότητα της επιχείρησης μας,
  • να επικοινωνεί πως/πότε λειτουργείτε,
  • να προβάλλει τα σωστά για την εποχή είδη/υπηρεσίες,
  • να σας επιτρέπει να υλοποιείτε έκτακτες προωθητικές ενέργειες. Ειδικά στην περίπτωση που έχετε ενεργοποιημένα πλάνα ψηφιακής διαφήμισης, το eShop ή το website σας πρέπει να είναι στην πιο άριστη δυνατή κατάσταση ώστε να μετατρέπει ένα χρήστη σε πελάτη.

Επιπλέον, γνωρίζοντας το webiste σας πιστεύετε ότι είναι γρήγορο στον χρόνο φόρτωσης; Είναι φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης; Είναι responsive στις κινητές συσκευές; Έχει σύγχρονο σχεδιασμό και προσφέρει ομαλή εμπειρία πλοήγησης στον χρήστη; Είναι ασφαλές στις συναλλαγές; Οι ερωτήσεις αυτές είναι πολύ σημαντικές και καθοριστικές για το πως θα προσελκύσετε ένα χρήστη στην επιχείρηση σας (είτε είναι φυσική είτε ηλεκτρονική).

Πείτε ΝΑΙ σ’ένα λειτουργικό, updated, με υψηλή εμπειρία χρήστη site ή eshop επενδύοντας στο σωστό σχεδιασμό και την κατασκευή ή στην αναβάθμιση του.

Είναι η Digital παρουσία σας πραγματικά mobile friendly?

Τα κινητά δεν αποτελούν το μέλλον του internet, είναι το παρόν. Πάνω από το 50% του traffic στα sites προέρχεται, σύμφωνα με την Google, από mobile συσκευές. Πόσο πάνω από κινητά μας δεν είμαστε όλοι αυτή την περίοδο, αναζητώντας κάθε είδος πληροφορίας;

To website σας πρέπει όχι μόνο να είναι mobile friendly, αλλά να φορτώνει γρήγορα κι όλη η εμπειρία του χρήστη (UX) να είναι θετική ώστε να επιστρέψει ξανά. Χρήστες κι υποψήφιοι πελάτες που είχαν αρνητική εμπειρία από το site σας είναι πιθανό κατά 62% να μην επιστρέψουν ξανά σύμφωνα και πάλι με τη Google.

Ιστοσελίδες που έχουν κατασκευαστεί ακόμα και μόλις πριν 2 χρόνια είναι πιθανό, για διαφορετικούς λόγους, να παρέχουν μια λιγότερη ικανοποιητική εμπειρία στον χρήστη που μπαίνει από κινητό. Ένα παράδειγμα είναι η ταχύτητα φόρτωσης του site σας στα κινητά. Δείτε στην σελίδα “Page Speed” της Google πόσο ικανοποιητική είναι καθώς και πως συγκρίνεται με αυτή των ανταγωνιστών σας.

Έχετε δει τελευταία τα σταστιστικά σας, μέσα από το Google Analytics, για την επισκεψιμότητα σας μεταξύ συσκευών? Μην χάνετε υποψήφιους πελάτες από μια μέτρια ή κακή εμπειρία mobile. Βελτιώστε άμεσα το website σας σε όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν την ανώτερη και γρήγορη mobile εμπειρία. Say YES to a friendly, mobile site!

Εμφανίζεται η επιχείρηση σας ψηλά στην κατάταξη των αναζητήσεων;

Η βαρύτητα του SEO (Search Engine Optimization) στις ενέργειες Digital Marketing είναι μία από τις πιο σημαντικές ενέργειες του Digital Marketing και μικρές επιχειρήσεις για όλους τους κλάδους. Είναι μια διαδικασία που θα χρειαστεί να την υλοποιήσετε όσο πιο νωρίς γίνεται κι έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Η ιστοσελίδα σας καλό θα είναι να βρίσκεται ψηλά στις οργανικές αναζητήσεις όταν οι υποψήφιοι πελάτες πληκτρολογούν τις λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Κάθε σελίδα αποτελεσμάτων μιας μηχανής αναζήτησης (όπως η Google, Yahoo, Bing κλπ) εμφανίζει συνήθως στην κορυφή των αποτελεσμάτων πληρωμένες διαφημίσεις αναζήτησης κι αμέσως μετά οργανικά αποτελέσματα.

Οι χρήστες ξεκινούν το «αγοραστικό τους ταξίδι» κατά μεγάλο ποσοστό με μια απλή αναζήτηση. Περνάνε αρκετό χρόνο για να βρουν αυτό που θέλουν, κάνουν αναλυτική έρευνα αγοράς και μαζεύουν δεδομένα για να πάρουν μια αγοραστική απόφαση.

Για να εμφανιστεί ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα το website ή το eshop σας χρειάζεται συστηματική δουλειά η οποία σταδιακά θα σας φέρει θετικά αποτελέσματα. Η διαδικασία για να το πετύχετε λέγεται Search Engine Optimization (SEO) και είναι ένας συνδυασμός τεχνικών βελτιώσεων στο site σας και ανάπτυξης σωστού περιεχομένου.

Μπορείτε να διαβάσετε κάποιες πρώτες πληροφορίες για το SEO εδώ αλλά το πιο πιθανό είναι να χρειαστείτε την βοήθεια κάποιου ειδικού που θα αναλάβει όλη την διαδικασία.

Πολύ συχνά μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία του SEO οι επιχειρήσεις τρέχουν προγράμματα πληρωμένων διαφημίσεων αναζήτησης για να προσελκύσουν επισκέψεις από τις αναζητήσεις που είναι στρατηγικά σημαντικές για αυτούς.

Πείτε ΝΑΙ στο SEO και βρεθείτε σε ανταγωνιστικές θέσεις κατάταξης στις αναζητήσεις των πελατών σας.

.

Είναι η επιχείρηση σας επαρκώς και σωστά καταχωρημένη;

Έχετε καταχωρήσει την επιχείρηση σας στους χάρτες της Google? Είναι σωστά τα ωράρια λειτουργίας σας; Όταν έχουμε αργίες ή αντίστροφα Κυριακές με τα καταστήματα ανοικτά ενημερώνετε εγκαίρως online? Αντίστοιχα έχετε ενημερώσει σωστά τις επαγγελματικές Social Media σελίδες σας? Έχετε μπει σε εθνικούς ή τοπικούς επαγγελματικούς οδηγούς με δωρεάν συμμετοχή;

Όλα τα παραπάνω μπορείτε και πρέπει να τα κάνετε μόνοι σας χωρίς την βοήθεια ειδικών (όπως πχ στο SEO). Μια ενέργεια Digital Marketing και μικρές επιχειρήσεις που γίνεται εύκολα και γρήγορα.  Συμπληρώστε τις καταχωρήσεις σας εκεί που δεν είστε ήδη:

Καταχωρηθείτε ή ενημερώστε πλήρως τους χάρτες της Google μέσω του Google My Business. Η Google ανανεώνει συχνά τις λειτουργίες του Google My Business και σας δίνει πολλές επιλογές επικοινωνίας με τους χρήστες, δυνατότητες αναρτήσεων κι ενδιαφέροντα στατισιτικά στοιχεία. Από “χάρτες” το πολύτιμο αυτό εργαλείο μετατρέπεται σε ένα γεωγραφικό, κοινωνικό δίκτυο.

Αν ξεκινώντας με το GMB δείτε ότι κάποιος χρήστης έχει ήδη περάσει στον χάρτη την επιχείρηση σας, «διεκδικείστε» την στο Google My Business προφίλ σας. Η διαδικασία είναι απλή και σας καθοδηγεί η Google βήμα-βήμα.

Digital Marketing και μικρές επιχειρήσεις: Social Media

Κατά πάσα πιθανότητα έχετε ανοίξει ήδη Business Page/Επαγγελματική σελίδα σε Facebook και Instagram. Κι έχετε κάνει πολύ καλά. Τα Social Media συνεχίζονται να αναπτύσσονται δυναμικά.

Αν έχετε videos πιθανά έχετε ενεργοποιήσει και ένα YouTube κανάλι και αυτή την περίοδο σκέφτεστε πως θα μπορούσατε να μπείτε και στο TikTok. Νοιώθετε συχνά όμως ότι δεν ξέρετε τι περιεχόμενο να ανεβάσετε και αν θα είναι το κατάλληλο. Και απογοητεύσετε και σταματάτε.

Είναι γεγονός ότι οι αναρτήσεις χρειάζονται χρόνο. Και τρόπο! Και διαφοροποίηση από το ένα social κανάλι στο άλλο. Κι αυτά τα videos, τα Reels, τα Stories…

Ξεκινήστε ένα βήμα την φορά. Μην προγραμματίσετε πολλά posts στην αρχή. Βάλτε στόχο 1 την εβδομάδα αλλά κάντε το καλά. Μείνετε συνεπείς για τουλάχιστον 3-4 εβδομάδες. Μετά προσθέστε ένα 2ο post σε κάθε εβδομάδα εφόσον προλαβαίνετε. Κοιτάξτε τα δεδομένα (insights) που σας δίνουν τα Social Media για να καταλάβετε πως τα πήγε η κάθε σας ανάρτηση όσον αφορά το engagement (αλληλεπίδραση των χρηστών με το περιεχόμενο σας), τα videos views, τα likes, new follows κλπ.

Ένας μικρός οδηγός για να σας βοηθήσει :

  • Σκεφτείτε για το τι θέλετε να μιλήσετε, είστε ο πιο κατάλληλος/η για να το κάνετε.
    - Αν δυσκολεύεστε να βρείτε αφορμή ή θέμα, σκεφτείτε τι θα λέγατε στον ενδιαφερόμενο/η ή υποψήφιο/α πελάτη σας στο φυσικό σας κατάστημα, σε ένα τηλεφώνημα ή σκεφτείτε τι ερωτήσεις συνήθως σας κάνουν.
    - Αν σας έρθουν παραπάνω από 1 ιδέες καταγράψτε τις για να έχετε έμπνευση και για το επόμενο post.
  • Γράψτε με αυθεντικό τρόπο, τον δικό σας χωρίς να μιμείστε κάτι που δεν είστε.
  • Συνοδεύστε το post σας με μια φωτογραφία ή video από το κατάστημα ή το προϊόν σας. Αν δεν έχετε τη κατάλληλη αναζητήστε μία από image banks που διαθέτουν δωρεάν φωτογραφίες όπως το Pexels ή το PixaBay. Σε καμία περίπτωση μην χρησιμοποιήσετε φωτογραφία που δεν είναι δική σας ιδιοκτησίας.
  • Συμπεριλάβετε το link από το website σας που σχετίζεται με αυτό που αναφέρετε στο post σας.
  • Αφού αναρτήσετε το post σας στην επαγγελματική σας σελίδα, μοιραστείτε το κι από την προσωπική σας. Αν είστε και λίγο ακόμα τολμηροί «χορηγήστε» το σε Facebook, Instagram. Το έχει κάνει εύκολο για να κάνετε μια πρώτη αρχή. Αν όμως σκέφτεστε να επενδύσετε πιο συστηματικά σε Social Media Ads τότε καλύτερα να απευθυνθείτε σ’ ένα ειδικό για να μην δαπανήσετε χρήματα με λάθος τρόπο.
  • Απαντήστε με ευγένεια σε ερωτήσεις & κριτικές
  • Διαβάστε τα στατιστικά σας και κατανοήστε τα. Χρησιμοποιήστε την γνώση για να βελτιωθείτε στο επόμενο post

Σκέφτεστε να επενδύσετε συστηματικά σε διαφήμιση στo Digital;

Έχετε ακούσει από φίλους ή συνεργάτες ότι η διαφήμιση σε Google & Social Media τους έχει βοηθήσει. Αν σκέφτεστε κι εσείς ότι θα θέλατε να δοκιμάσετε ένα πλάνο Digital Advertising για την μικρή σας επίχειρηση, έχετε σκεφτεί σωστά. Πείτε ΝΑΙ σε ένα τρίμηνο πλάνο Digital Marketing για να κρίνετε τα αποτελέσματα.

 

Για να το κάνετε θα χρειαστεί να αναζητείστε την βοήθεια από ειδικούς, δεν είναι εύκολο να το σχεδιάσετε και υλοποιήσετε μόνοι σας. Ένας ειδικός ή μια εταιρία Digital Marketing θα συζητήσει πρώτα μαζί σας για τους στόχους σας, το κοινό σας, τα προϊόντα και τον ανταγωνισμό σας και μετά θα σας προτείνει το σωστό Digital Marketing πλάνο.

Τα Digital κανάλια μας προσφέρουν πολλούς τρόπους διαφήμισης. Είναι σημαντικό να επιλέξετε μαζί με τον συνεργάτη σας-ειδικό το σωστό για την επιχείρηση σας μείγμα. Μέχρι την πρόταση του πλάνου οι εταιρίες συνήθως δεν χρεώνουν κι έτσι θα σας δοθεί η ευκαιρία να καταλάβετε καλύτερα τις επιλογές, την επένδυση που θα χρειαστεί και τον τρόπο της υλοποίησης.

Αν ενδιαφέρεστε για μία πρόταση Digital Advertising στα μέτρα σας, επικοινωνείστε μαζί μας εδώ. Εξειδικεύομαστε στις μικρές επιχειρήσεις και ξεκινάμε πάντα προτείνοντας ένα ευρύτερο Marketing πλάνο που μέρος του υλοποιείται και στο Digital.

Κλείνοντας, μείνετε πάντα περήφανοι για το τι έχετε πετύχει μέχρι τώρα στην επιχείρηση σας. Όπως το κάνετε συνεχώς μην σταματάτε ποτέ όμως να αναζητάτε τρόπους για να αναπτυχθείτε παραπάνω. Το Digital μπορεί να σας βοηθήσει σημαντικά: κάντε έρευνα, μελετήστε τις πληροφορίες, βάλτε στόχους και προτεραιότητες και εξελιχθείτε!

 

Have an idea?

Let's make it happen!

Contact Us

Find us

Agiou Dimitriou 13, Kifissia 14562
info (at) digitalsteps.gr
+30 210 8080110
Digital Steps Design & Development
crossarrow-right